fredag 2 augusti 2013

Olga på grönbete

Olga i trädgården
Olga och jag har varit ute i trädgården och jag passade på att ta några bilder.  Denna sommar är så varm så jag har försökt ta ut henne varje dag. I början var hon väldigt rädd men nu vill hon vara ute mer och mer och hon vågar gå längre bort från huset. Olga är van att gå i koppel. Jag lärde henne och Ellen att gå i koppel redan när de var kattungar men sedan Olga blev ensam katt här har hon blivit lite räddare för att gå ut. Det var mest Ellen som gick ut och när vi bodde i Haga i lägenhet gick Olga aldrig ut. Hon var livrädd för trappuppgången.

Hon har hela sitt liv trivts bäst i köket var vi än har bott. Hon har alltid tagit lång tid på sig att anpassa sig till nya miljöer.  Det är så härligt att se hur hon njuter av värmen och att få vara ute. Hon har sin balkong men det är inte samma sak märker jag. Olga är snart 14 år men är lika pigg och kry som när hon var kattunge. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar