fredag 19 december 2014

Olga fyller år

Idag fyller min lilla Olga 15 år. Jag har inte skrivit på länge men jag kan inte låta bli att uppmärksamma den här dagen. Jag kan inte fatta att 15 år kan gå så fort. Det var inte alls längesedan jag fick hem henne. Hon var den minsta katt jag hade sett och väldigt blyg.  Jag fick köpa en hushållsvåg för att väga henne och hon fick gå på en skärbräda för att nå upp till kattlådan.
Hon är den enda av mina 4 katter som levde tillsammans som finns kvar idag. Det  känns lite sorgligt men jag är oerhört glad att Olga finns kvar hos oss. Hon har varit en väldigt frisk katt. I våras opererades hon i munnen det var första gången hon var hos en veterinär förutom vaccinationer och kastrering.
Hon gillar att gå ut en stund varje dag. Idag skall hon få en riktigt härlig födelsedag.




 
Olga och Ellen som små taget våren 2001

1 kommentar:

  1. Många Grattis till Olga från oss!

    Så vacker hon är!
    Tänk att hon har varit så otroligt liten.Ragdolls ska ju vara bland de största katter som finns (åtminstone trodde jag det tills jag träffade Kalle!!) Men hon ser ut att ha växt till sig rejält! :-) Det är en lycka att få uppleva så många år med en katt, de blir så kloka och sammansvetsade med oss. Gissar att det blev lite extra gotter på Olgas dag och blir så även nu i jul kan jag tro?

    Önskar Olga och er alla en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera