måndag 11 juli 2016

Olga

Lilla Olga finns inte längre hos oss. Jag har svårt att förstå det eftersom hon varit hos mig i över 16 år men hon var gammal och hennes lilla kropp orkade inte längre. Hon finns ändå här hos mig och hon är nu tillsammans med mina tre andra saknade katter, Ellen, Albin och Alice. Älskade Olga även Edgar saknar henne, jag trodde inte att han saknade henne men jag märker att han är mer ensam nu. Hon fanns där och det räckte för honom.  Jag saknar henne oerhört, hon var en liten tyst katt men hon betydde så mycket för oss alla.

  

2 kommentarer:

  1. Åhh Lena så sorgligt. Jag förstår hur tungt och tomt det känns och känner med dig. Vi miste ju Bruno förra året, han blev 15 år. Och nu i år gick Kurt bort.
    Vet att att också katter sörjer och saknar...
    Olga fick ändock ett långt liv. Vet att det känns som en klen tröst just nu, alla åren binder så hårt samman och gör saknaden så tung. Men en dag kan vi tänka på våra förlorade katter och känna glädje över att vi fick dela våra liv med dom så länge.
    Sänder styrkekramar till dig och Edgar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja det känns fortfarande tungt och tomt. Även om det var väntat och hon var över 16 år skulle bli 17 i december. Man tror att de skall finnas för evigt när man haft en katt så länge. Olga lämnade ett stort tomrum efter sig. Edgar verkar också sakna henne även om de inte direkt umgicks men hon fanns där och det räckte för honom. Jag är verkligen tacksam att ha lille Edgar och han har faktiskt fått en bror för 4 veckor sedan. En helbror samma mamma och pappa i Stockholm. Jag hoppas det skall bli hans kompis i september-oktober.

      Radera