torsdag 25 april 2013

Nutram

Vi har nu fått in Katt och Hundmat. Jag har valt Nutram som är ett foder från Kanada.
Nutram är ett kanadensiskt Super Premium-Foder av högsta kvalitet. Nutram är fritt från spannmål, konserveringsmedel, färgämnen, soja, köttbiprodukter och GMO (Genmodifierade organismer).
Nutram kattfoder använder endast ingredienser som är klassade som människoföda och innehåller minst 35% kyckling.
Nu finns Nutram Adult, Nutram indoor, Nutram Kitten och Nutram sensible
Än så länge har jag bara små  påsar 400 g.
För hundarna finns  Nutram puppy och Nutram adult 800g och dessutom spannmålsfri Anka och Kalkon 2.27 kg.
Olga
Min Olga har provat Nutram och hon tycker mycket om fodret. Hon provade senior i höstas och nu sensible. Hon är en katt som aldrig har varit kräsen men ändå. Hon är idag över 13 år och hon har alltid varit en frisk katt. På bilden var hon liten men hon är sig ganska lik. Jag tog mest papperskort på den tiden. Hon är född 19 december 1999. Hon är en liten söt och oerhört snäll katt. Hon har alltid varit lite skyggare än de andra katterna men har nu på äldre dar blivit lite mer framåt.
Jag lägger ut några fler bilder på henne och Ellen. 

Ellen och Olga på Olivedalsgatan
Olga
   
Ellen och Olga sommaren 2000

Olga i somras
Jag tittade igenom korten på Ellen och hon kan se lite bestämd ut på bilderna och det var hon verkligen men hon var också en underbart snäll katt. Hon var en katt som visste var skåpet skulle stå. Hon har ju fått ge namn åt bloggen och butiken. Det känns självklart, hon var en riktig flockledare och bestämde över oss alla. Hon var en riktig ragdoll stor, lugn och trygg.  En riktig klippa, älskad av alla speciellt av Albin min lilla röda siames. De lekte mycket och jagade varandra i Haga, Ellen sprang på golvet och Albin hoppade över möblerna  ibland välte möblerna. Det var tider det.
Nu är det min lille italienare som är den livliga i familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar