måndag 15 april 2013

Utställningsträning

Nu har Matteo och jag varit på utställningsträning igen på Hundens Hus. Det var riktigt roligt och nu känner vi oss redo för sommarens utställningar. Jag ställde ut Matteo för första gången på My Dog och jag var jättenervös. Egentligen vet jag inte varför men det beror nog mest på att man känner sig osäker och inte vill göra bort sig. Men det viktigaste är ju att ha roligt och det hade vi också. Nu känner jag mig bättre förberedd  och det viktigaste vi fick lära oss är att just ha roligt och vara lugn och behärskad. Det  gäller att ha rätt attityd det är det viktigaste.
Det roligaste med att ställa ut tycker jag är att göra något tillsammans med sin hund att ha något gemensamt. Det är inte så viktigt att vinna, det är ju bara en lek men man vill ju göra sitt bästa.
Alice och jag på utställning

Här är en helt annan utställning. En fantastisk dag, året var 2009 och Alice min älskade siamesflicka  vann titeln Bästa Blå Ögon.
Det känns som igår. Jag var oerhört stolt över min vackra Alice. Jag skulle ge vad som helst för att få henne tillbaka. Jag har aldrig saknat en katt som henne. Jag kunde inte låta bli att ta med bilden även om det gör ont att se den. Det är den enda katt jag har ställt ut och jag tyckte det var så roligt att göra detta. Alice var så oerhört snäll  och även om hon var lite blyg så minns jag framförallt när vi kom hem från utställningarna hur stolt hon var. Hon riktigt kråmade sig och det märktes att hon visste hur vacker hon var. Det var roligt att ha detta gemensamt med henne. 

Jag kommer att  ha en monter på Spinneriets Kattutställning den 25-26/5. Utställningen kommer att vara i Volviahallen som ligger bakom Centralstationen i Göteborg. Jag håller även på att förbereda för en Webshop som jag hoppas bli klar med om någon månad.
Plåtskylt i vintage stil 95kr


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar