lördag 8 mars 2014

Kattmat från Vom og hundemat

Nu kommer äntligen Vom og hundemat med ett färskfoder till katter. De finns redan ute i vissa butiker på prov. Jag använder Vom og hundemat till mina hundar och mina hundar älskar denna maten. Matteo är mycket bättre i magen nu och han äter jättebra. Han har aldrig gillat torrfoder. Om det är någon från Göteborg som läser detta kan jag informera att en representant från Vom og hundemat kommer till Hund och Kattcentrum på Majorsgtan den 12 mars kl 18.30. Jag har köpt ett prov på kattmaten, denna är med lax men eftersom jag inte vet exakt vad maten innehåller har jag inte använt det ännu. Jag har ju en äldre katt så jag vill gärna veta exakt vad maten innehåller.

Även det finska företaget Mush kommer med ett färskfoder för katt. Jag använder Mush starter till mina hundar, det är lite mer ben i deras mat. Här kommer en länk om man vill läsa mer om kattmaten.

http://www.mushbarf.com/sv/barf-basic-cat
 
Färskfoder till katt från Vom og hundemat
   Vill man inte använda färskfoder kan man pröva ZiwiPeak från Nya Zealand det är så nära färskfoder man kan komma. Det finns både som torrfoder och blötmat till både katt och hund. Här kommer en länk om man vill läsa mer. www.ziwipeak.com
Jag använder ziwipeak till hundarna men min katt är inte så förtjust i det men jag vet andra katter som gillar det. Torrfodret använder jag som godis eftersom de är tunna flakes som är lätta att ta med sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar