onsdag 29 maj 2013

Alice

Idag är det ett år sedan jag förlorade min älskade lilla Alice. Det har har varit ett år av saknad.
Framför allt när jag besöker kattutställningar kommer minnena tillbaka. Jag och Alice var på ganska många och jag var så stolt över att visa upp henne, Alice var en så vacker siames men framför allt var hon så snäll och mild.
Jag har tagit ledigt halva dagen idag för jag visste att det skulle bli jobbigt. Det är så många tankar som går runt i huvudet och jag vill tänka på henne och mina andra två katter Albin och Ellen som jag också saknar.  Jag sprang runt i alla blomsteraffärer igår för att hitta den rätta blomman. Jag brukar alltid sätta en blomma vid deras foto. Alice fick en vacker liljekonvaljbukett.
Jag vill också ha med några bilder på Alice och Albin tillsammans eftersom de var ett så underbart par. De var ju ändå  siameser och de älskade att vara nära varandra.
Här är Alice bara fyra månader och Albin tvättar henne. Han tog hand om Alice från första dagen hon kom till oss. Visst är de söta...

Här är också Olga med Alice och Albin en vacker sommardag.


2 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen efter din lilla fina tjej.

    Vad söta Albin och Alice var mot varandra, jag blir alltid lika glad av att se bilder på katter som verkligen tycker om sin kattfamilj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var verkligen underbara. Dina katter är också jättesöta och jag tycker det är så roligt att gå in på din sida och titta på dem. De påminner lite om mina två, jag hade också en ljusare hane, Albin var rödmaskad och en mörkare hona, Alice var blåmaskad. Jag saknar verkligen en siames men vet inte om jag vågar skaffa någon mer... Jag tittar lite på olika uppfödare. Det är inte lätt det här med avel...

      Radera