onsdag 1 maj 2013

Alvar

Alvar som kattunge
Här kommer några rader om en annan siames lille Alvar. Han kom till oss i februari 2011.
En härlig liten kille, väldigt framåt. Alla älskade honom eftersom han satte sig i allas knä och var väldigt tillgiven mot alla. En väldigt typisk siames som man inbillar sig att de är. Alice och Albin var mycket mjukare och försiktiga katter, inte så framåt mot okända människor.
Han är idag 2 år och bor i Norge med två orientalhonor.
Jag kom att tänka på honom igår. Valborgsmässoafton 2011 tillbringade jag med honom på Blå Stjärnan. Jag satt med honom där till kl 10 på kvällen minns jag. Sådant glömmer man inte men det  var inget allvarligt med honom. Han var bra igen efter ett par dagar.
Nu efteråt tror jag att jag skaffade honom lite för tidigt efter att jag förlorat Albin. Jag hade inte tillräckligt med tid för att sörja Albin och även Alice hade nog behövt tid att vara ensam. Jag var så oerhört ledsen efter att ha förlorat Albin att jag trodde att det skulle vara bra att få en ny liten siames  
men med facit i hand hade det nog varit bättre att vänta lite innan man skaffar en ny katt. Alice och Alvar kom aldrig riktigt överens. De hade helt olika temperament och jag märkte att Alice helt kom i skymundan, hon fick inte den plats hon brukade ha. Det kändes inte alls bra och jag hoppades att det skulle ändras när Alvar kastrerades men det blev inte så.  De funkade inte alls tillsammans till min stora sorg. Därför var jag tvungen att omplacera Alvar och han har det bättre nu tillsammans med två orientalhonor i hans egen ålder.  
Detta har gjort att jag inte har orkat skaffa någon mer siames efter Alice utan det har varit bra att få sakna och sörja henne och Albin i snart ett år. Jag vill ha med lille Alvar här och han är en så underbar siames, en riktig personlighet. Han kom också bra överens med Matteo min italienare. Alvar var inte rädd för något en supertrygg liten siames. Nu är han en liten norrman.
Alvar med Alice och Olga
Alvar i solen

Alice och Alvar
Alvar som kattunge
Alvar på balkongen
Alvar och Nino
Här är Nino och Alvar, jag tvekade om denna bilden men titta inte på kläderna som ligger på stolen. Jag ville bara visa att Alvar trivdes med alla i familjen. Nino var lite rädd för Alvar när han var som livligast men så här mysigt kunde det också vara.


2 kommentarer:

  1. Så roligt att hitta en siamesvän till!
    "Ramlade in" från kommentarer hos Catdogs.
    Och väldigt bra just nu, när mitt senaste inlägg är vääääldigt blåögt:)
    Har 2 brunmaskade herrar, Simon 10 i år och Petrus 8.
    Och nog är siames"valpar" det sötaste man kan se? Härliga bilder på dina, men jag förstår att du haft en del sorgligheter med dem.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade mig. Jag har inte bloggat så länge. Jag tittade på din blogg och såg att du hade en amerikansk cockerspaniel. Min första hund var en svart amerikanare hon hette Tandra och var helt ljuvlig. jag har en fråga till dig angående dina siameser. Kommer de från Jamborees Else-Marie Zolnir. Catdogs hade en kommentar när det gällde dina siameser och jag har för mig att du skrev att de kom från Jamborees i Mjölby. Jag råkade se på blocket att de hade tre kattungar till salu. Jag har börjat titta lite efter en siames. Alice mamma kom från stockholm från La bell tror jag uppfödaren heter. Dina siameser är jättefina och jag tycker det är härligt att se att de har lite ålder. Mina gick bort så tidigt och även Alice syster och bror blev bara 5 år. Alla siameser är så underbara, riktiga personligheter. Jag saknar verklgen en siames i hemmet men jag vet inte om jag är redo än... Kram Lena

      Radera