tisdag 30 juli 2013

Ellen

Idag skulle Ellen ha fyllt 14 år och jag vill ge henne lite extra uppmärksamhet idag. Hon firades alltid på samma sätt. Vi brukade sitta ute hela kvällen bara hon och jag. Ellen älskade att sitta i  mitt knä och titta på alla fladdermöss speciellt när vi bodde i Haga. Hon satt inte så ofta i mitt knä inomhus men alltid när vi var ute. Hon var en bestämd och ganska självständig dam men framförallt var hon så snäll och  klok.  De andra katterna älskade henne speciellt min första siames Albin. Hon var en riktig flockledare även om hon var en katt. Ellen var ett litet matvrak som man kan se på  en sista bilden. Den är tagen i Haga i början av 2006. Lilla Albin min första siames var en liten  kattunge. Jag letade bland mina papperskort på katterna och jag tyckte det var ett skojigt kort. Maten står på bordet eftersom Nino ville äta kattmat när han var yngre.
Jag hittade ett annat roligt kort på Albin och Olga som jag skall visa i nästa inlägg. Albin hade nämligen födelsedag 2 augusti och då kommer han att uppmärksammas.

Jag passar på att berätta att jag nu nästan är klar med min webshop.  Jag har arbetat med den en månad nu och har  lagt in de mesta av mina varor. Tyvärr var jag tvungen att lämna butiken på Haga Kyrkogatan av olika skäl. De jag hyrde butiken av  skall sälja huset och eftersom läget inte var så bra bestämde jag mig för att satsa på webshopen istället. Eftersom jag döpte butiken efter Ellen tycker jag att det var lämpligt att just idag berätta om webshopen. Nu skall bara det tekniska lösas så kommer det snart att vara färdigt.  Jag kommer att länka den till bloggen.
Ellen
Ellen och Albin i Haga
Ellen Olga och Albin i Haga


Ellen och Albin





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar