tisdag 16 juli 2013

Hundar på Restaurang

Det är alltid lite jobbigt att hitta restauranger där man får ha med sin hund iallafall i Göteborg. Jag träffade för ett par veckor sedan ett engelskt par med en liten yorkshireterrier och eftersom de såg att jag hade en hund frågade de mig om jag visste någon restaurang som de kunde gå till som accepterade att man hade en hund med sig.  De hade försökt på flera ställen runt centrum troligen nära centralen och inte hittat något ställe som tillät att de hade med sig sin lilla hund. Jag skämdes verkligen det var fint väder så man kunde sitta ute.

Jag kom inte på något då men jag rådde dem att gå till Linnestaden. Jag vet att där fungerar det iallafall om man kan sitta ute. En restaurang som vi besökt är Gyllene Prag på sveagatan flera gånger och där har Nino varit med inne i restaurangen. Egentligen skall inte Restaurangen kunna neka när det gäller pga hälsoskäl det är helt upp till varje restaurangägare om man tycker om att ha hundar där eller inte.

Förra veckan var vi i Majorna och Nino skulle klippas, under tiden tänkte vi åka till Sjömagasinet och äta lunch med Matteo. Det var fint väder och vi skulle sitta ute. Jag var där på 1990-talet flera gånger med min amerikanska cockerspaniel och det var inga problem. Nu fick vi kalla handen  det gick inte alls. De tyckte vi skulle binda hunden vid en annan brygga. Jag vet inte hur det hade tänkt sig det hela men det  är ju inte så man vill spendera sin lunch. Jag kommer iallafall aldrig att gå dit igen med eller utan hund.  Jag berättade detta för några hundägare på hundutställningen och de höll med.  De berättade att de flesta restauranger i Kungsbacka accepterar att man har hund med sig och även här i Kungälv fungerar det jättebra.  Vi har ofta båda hundarna med på Fars Hatt och man får även ha med hundarna inne i restaurangen. Restaurang Toscana som ligger på kungsgatan har en skylt utanför där de står hundar tillåtna och jag var inne och frågade och här får man ha med hunden inne i restaurangen. 

Jag skulle gärna vilja göra en lista på hundvänliga restauranger runt  Göteborg  så om någon hundägare som läser detta har några bra förslag så får ni gärna berätta så kan jag lägga till dessa till min lista. Jag har hittat en lista över hundvänliga restauranger i Stockholm som jag bifogar här.
http://www.alltomstockholm.se/guider/article4061237.aos



 
Dogs at dinner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar