lördag 26 januari 2013

Nino och Matteo

Butiken
Idag skall vi fortsätta arbeta i butiken och  Matteo hjälper till.
Matteo

Här är några bilder på hundarna i snön. Idag var det inte så kallt längre.
Matteo är inte förtjust i kylan men Nino har inga problem alls.
Igår kväll när jag var ute med Nino prasslade det till i skogen och fram på vägen kom ett stort ovanligt djur jag vet inte om det var en räv. Det var ett hundliknande djur, jag har tagit kort på
fotspåren men grannen trodde inte det var en varg men den såg ut som en stor schäfer. Det var tyvärr för mörkt men djuret verkade inte så rädd. Det skall finnas en varg här i närheten. Man är lite rädd när man har hundar med sig annars tycker jag det är mest spännande. 

Nino i snön
Här är Matteos favoritplats, här finner man honom helst under täcket.


2 kommentarer:

  1. Hej och tack för att du var inne och lämnade en kommentar inne på min blogg.

    Jag beklagar sorgen efter dina vackra siameser, jag förstår att det måste vara tomt utan dem.

    Din butik verkar spännande och jag kommer definitivt att dyka upp när den har öppnat :)

    /Suzanne

    SvaraRadera
  2. Du är varmt välkommen till butiken. Jag kommer att meddela i bloggen när jag är klar att öppna.
    Jag saknar Albin Alice och Ellen oerhört och därför är det så underbart att kunna ha med dem i bloggen. Ellen har fått ge namn åt butiken, hon var så klok, bilden på bloggens framsida är på Alice. Jag kände igen mig i allt du skrev den oro man känner när veterinären skall ringa....
    Nu har det gått 8 månader sen jag förlorade Alice och jag börjar kunna tänka på henne med glädje. Jag är så tacksam att jag har haft lyckan att äga så underbara katter och en tröst är att de är tillsammans. Jag hoppas att dessa rader kan ge lite tröst. Min kloka Ellen tar säkert väl hand om din lilla katt.
    Vänliga Hälsningar
    Lena

    Lena

    SvaraRadera